Kedves Látogatónk!
Az oldalon történő látogatása során cookie-kat (“sütiket”) használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát.
 
Termékek Menü

Általános szerződési feltételek (ÁSZF)

Vásárlási feltételek (Általános Szerződési és Felhasználási Feltételek, ÁSZF)

1. Bevezetés

Kérjük, amennyiben Vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési és Felhasználási Feltételeinket, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.

A webáruház működésével, rendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!

Üzemeltetői adatok

Cég megnevezése: Tisza-Filoxis Otthoni Betegellátó és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Cég rövid elnevezése: Tisza-Filoxis Kft.

Székhely: 3580 Tiszaújváros, József Attila út 7. 1/1.

Telephely: 3580 Tiszaújváros, Szent István út 23/B.

Kibocsátó cégbíróság: Miskolci Törvényszéki Cégbíróság

Alapítás éve: 2011

Adószám: 23573916-2-05

Cégjegyzékszám: 05-09-022861

Ügyfélszolgálati telefonszám: +36 70/624-3840 (garancia és panasz esetén is)

Elektronikus ügyfélszolgálat: info@harmoniagyogyaszat.hu (garancia és panasz esetén is)

2. Általános adatok

A Harmónia Gyógyászati Központ Webáruház által forgalmazott termékek köre: gyógyászati segédeszközök, gyógyászati-, baba-mama-, diagnosztikai-, ápolási-, alakformálási termékek).

A szerződés nyelve: magyar.

A szállítás várható teljesítése: a rendeléseket cégünk 1-5 munkanapon belül tudja teljesíteni.

Nyitva tartás: hétfő-péntek 8.00-19.00. Szombat, vasárnap és ünnepnapokon zárva.

A megrendelés módja

Megrendelés

Megrendelését három különböző módon adhatja le:

-  On-line: weboldalunkon a harmoniagyogyaszat.hu címen. Az internetes vásárlás klasszikus formája ez: kiválasztja a terméket, kitölti a vásárláshoz szükséges szállítási és fizetési információkat, majd elküldi a megrendelést.
- E-mailben: info@harmoniagyogyaszat.hu. Amennyiben ezt a lehetőséget választja, úgy arra kérjük, írja meg nekünk a termék nevét, mennyiségét, méretet, az Ön nevét, címét, e-mail címét és telefonszámát, valamint a fizetés és szállítás módját is. Ha a számlázási cím eltér a szállítási címtől, azt is kérjük jelezni. Ha esetleg elfelejt egy adatot megadni vagy megrendelését hiányosnak ítéljük, haladéktalanul fölvesszük Önnel a kapcsolatot.
Telefonon: +36 70 624-3840. Telefonon történő megrendelés esetén munkatársunk bekéri azokat az adatokat, amelyeket Ön a vásárlás során adna meg. A kapott információk alapján elkészíti a megrendelést, amelyről Ön ugyan úgy kap visszaigazolást, mintha önmaga rendelt volna on-line.

A megrendelés nem minősül írásba fogalt szerződésnek, kinyomtatásra, iktatásra nem kerül.

3. A kosár használata

A kiválasztott termékeket a vásárláshoz a kosárba kell tenni. Ez nem jelent vásárlási kötelezettséget, vagy rendelésének automatikus rögzítését, továbbítását. A kosárba helyezett termékek törölhetők, vagy későbbi időpontban kezelhetők. Amint megtalálta a megfelelő terméket, a „Kosárba” gombra kattintással teheti azt virtuális bevásárlókosarába. A kiválasztott terméket egyenként teheti a kosárba. A kosarában lévő termékek nevét, darabszámát, bruttó összértékét folyamatosan nyomon követheti a képernyő felső részén, a „Bevásárlókosár” résznél. A kosár tartalmának listázásakor az egyes tételeket külön-külön láthatja. Itt még egyszer ellenőrizheti a kosárba helyezett terméke(ke)t. A lista végén a kosárba rakott termékek részösszege és végösszege látható. Ha valamelyik terméket mégsem kívánja megrendelni, az adott terméket a termék sorában található „X” (eltávolítás) gombra kattintva veheti ki a kosárból.

4. Megrendelés/Vásárlás

A kosarában lévő termék(ek) megvásárlásához az alábbi lépéseken kell végighaladnia:

    Számlázási adatok kiválasztása,
    szállítási adatok kiválasztása, (ha eltér a számlázási címtől)
    szállítási mód kiválasztása,
    fizetési mód meghatározása.

Amennyiben rendelését véglegesítette (továbbította felénk), és a megadott adatokban hibát talál, akkor a lehető legrövidebb időn belül kezdeményezze a rendelés törlését vagy módosítását. A hibás rendelés törlését vagy módosítását a megrendeléskor megadott e-mail címről küldött levéllel, vagy telefonhívással jelezheti ügyfélszolgálatunknak.

Webáruházunkban alkalmazott árak bruttó fogyasztói árak, azaz tartalmazzák az ÁFÁ-t. Az ár nem tartalmazza a szállítás díját. Csomagolási költséget az Harmónia Gyógyászati Webáruház nem számol fel.

A megrendelések feldolgozása munkanapokon 8:00 - 18:00 óráig történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időponton kívül csak on-line vagy e-mailben van lehetőség rendelés feladására. Amennyiben a Vásárló rendelése a munkaidőn túl érkezik, akkor azt a következő munkanapon dolgozzuk föl.  

Webáruházunk a beérkezett megrendeléseket elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolja a Vásárlónak. Amennyiben e visszaigazolás a Vásárló megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül a Vásárlóhoz nem érkezik meg, akkor a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség, vagy szerződéses kötelezettség alól.

Fenntartjuk a jogot a már rögzített megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészében. Erre kizárólag a Vásárlóval történő egyeztetést követően kerülhet sor.

Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, a beszállító, vagy rajtunk kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

A termékképek illusztrációk (eltérhetnek a valóságtól), a leírások kizárólag tájékoztató jellegűek, a termék szélesebb körű megismerésére szolgálnak. Az esetleges hibákért, elírásokért felelősséget nem vállalunk!

5. Fizetés

A vásárlás összegének kiegyenlítése az alábbi módok egyikével lehetséges. Mindegyik fizetési mód teljesen biztonságos.

    Utánvétel/készpénz:

Az utánvétes fizetésnek a lényege, hogy a csomag értékét és a szállítás díját a címzett a küldemény átvételekor a futárnak készpénzben, a Pick Pack Pontok esetében készpénzzel vagy bankkártyával, személyes átvétel esetében készpénzzel, bankkártyával vagy egészségpénztári kártyával fizeti.

    Banki átutalás

A rendelés leadását követően egy válasz e-mail-ben küldjük Önnek a proforma számlát, amely tartalmazza az utaláshoz szükséges adatokat. Az összeg számlánkra való beérkezése napján indítjuk a kiszállítást. A pénz beérkezésének ellenőrzése reggel és délután is megtörténik.

Előre utalásnál mindig várja meg e-mailünket hogy van-e raktáron a kiválasztott termék(ek)! Visszaigazolásunktól számított 3 munkanapon belül indítsa el utalását!

Számlavezető bank: K&H Bank
Számlaszám: 10401969-50526656-87491000

Számlatulajdonos: Tisza-Filoxis Kft.

Kérjük az átutalásnál a megjegyzésbe írja be a rendelési számát, a könnyebb azonosítás érdekében.

    Egészségpénztári kártya

Kiszállítás esetén nem tudja közvetlenül felhasználni az egészségpénztári kártyáját. Készpénzes számlát állítunk ki a megrendelt termékről, és ha beküldi a saját egészségpénztárába, az Ön egészségpénztára kiegyenlíti Önnek az ellenértéket. Az egészségpénztári kártya használatához arra van szükség, hogy a megrendeléskor a fizetés módjánál a készpénzfizetést jelölje meg.  

További információ itt:  http://www.harmoniagyogyaszat.hu/webshop/index.php?route=information/information&information_id=9      

    PayPal

Amennyiben rendelkezel PayPal regisztrációval, bankkártya adataid megadása nélkül vásárolhatsz online áruházunkban. A megrendelés átvétele, illetve kiszállítása a sikeres fizetés után lehetséges.

    Készpénzes fizetés

Az áru átvételekor készpénzben, személyesen fizet az 3580 Tiszaújváros, Szent István út 23/B. alatti címen. A megadott címen fizikai bolt található.

6. Szállítás és kézbesítés

A termék kiszállításakor mindenképpen tartalmazza a csomag a számlát, és amennyiben a termék rendelkezik garanciával, akkor a garancia levelet is. Abban az esetben, ha a csomagban nem találná a garancialevelet, azt legkésőbb 3 munkanapon belül kérjük jelezze felénk.
Figyelem! A méretválasztékkal rendelkező termékek az átvételtől számított 2 munkanapon belül jelezzék, ha nem megfelelő a méret, és egy csomagcserés szállítási költséggel kiküldjük a megfelelő méretet.
Szállítási díjunk vásárlási értékhez kötött. 30.000 Ft feletti vásárlás esetén a szállítási költség ingyenes. Súlytól és nagyságtól függetlenül!

Szállítási lehetőségek

A Harmónia Gyógyászati Központ az alábbi lehetőségeket kínálja a megrendelt termékek átvételére:

    Házhozszállítás: a csomagot az Ön otthonába (vagy munkahelyére) szállítjuk
    Pick Pack Pont: a csomagot az Ön által választott Pick Pack Pontra kézbesítjük
    Személyes átvétel: a csomagot személyesen beheti át üzletünkben (3580 Tiszaújváros, Szent István út 23/B.)

Lehetőség szerint olyan szállítási címet adjon meg, ahol munkaidőben át tudja venni csomagját! Webáruházunkban vásárolt termékeket egyenlőre csak Magyarország területére tudjuk kiszállítani.

A vásárló köteles a termékek átvételekor a csomag sértetlenségét ellenőrizni és hiánytalan teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni. Probléma esetén a vásárlónak jegyzőkönyv rögzítését kell kérnie. Továbbá cégünk ügyfélszolgálatát e-mailben értesítenie kell, hogy a lehető legrövidebb időn belül intézkedhessünk. Amennyiben Ön a kézbesítés napján nem jelez sérülést, úgy reklamációt nem fogadunk el!

Amennyiben a vásárló nem veszi át a csomagot, a visszaszállítás díját a vásárlóra terheljük. Újbóli kézbesítést kizárólag a csomag ellenértékének és a visszaszállítási díj előre történő megfizetése esetén áll módunkban ismételten elindítani.

    Házhozszállítás

A megrendelt termékeket a GLS Futárszolgálat szállítja ki. A szállítási költséget a megrendelés véglegesítésekor rendszerünk automatikusan kalkulálja, az emlékeztető e-mailben fizetendő végösszeg tartalmazza a szállítási költséget is! A kiszállítási díj a megrendelt termék(ek) összértékétől függ. Ha egyszerre több terméket rendel meg, csupán egyszer számítjuk fel a szállítási költséget akkor is, ha (pl. ideiglenes készlethiány miatt) csak több részletben tudjuk teljesíteni megrendelését.

A GLS Futárszolgálat kizárólag hétköznapokon szállít ki.

    Pick Pack Pont

Mi az a Pick Pack Pont?

A Pick Pack Pont egy olyan alternatív futárszolgálat, mely kényelmes csomag átvételi szolgáltatást biztosít Ügyfelei részére az ország 170 városában megtalálható több mint 500 Pick Pack Pontban, ahol Ön interneten megrendelt csomagját személyesen átveheti. A Pick Pack Pont-ok olyan és hírlapüzletek, és töltőállomások, , és sportfelszerelés és ruházati, valamint élelmiszer üzletek, amelyek frekventált helyeken találhatóak meg.

A megrendelt áru Pick Pack Pont átvevőhelyre történő megérkezésekor írásban értesítjük Önt, melyet követően csomagját azonnal átveheti. A csomag az értesítést követő maximum 10 munkanapon keresztül érhető el az üzletek nyitva tartási ideje alatt. Ez hírlapüzletek esetén átlagosan hétfőtől-vasárnapig 08:00 – 20:00-ig, ruházati üzleteknél 10:00 – 21:00-ig, élelmiszer boltoknál hétköznap 06:15 – 19:00-ig, míg a töltőállomások jelentős részénél a hét minden napján 00:00 – 24:00-ig tart.

Mikor remek választás a Pick Pack Pont?

Abban az esetben, ha Önnek a futárral történő kézbesítés túl költséges, vagy nem tud a megadott időben a szállítási címen lenni, vagy szeretne a szabadidejével saját maga gazdálkodni, akkor mindenképpen válassza a kényelmi, személyes csomagátvételi lehetőséget.

Milyen előnyökkel jár a személyes átvétel?

A személyes átvétel ugyanolyan gyors és kényelmes, mint a futárral való kézbesítés, a készpénzes fizetés mellett pedig lehetősége nyílik a bankkártyával történő fizetésre is, az ország több mint 500 pontján. A csomagok átvételére akár szombaton vagy vasárnap is lehetősége nyílik, akár egy hétvégi bevásárlással is összekötheti!

Hogyan vehetem át a csomagomat a hozzám legközelebbi Pick Pack Pont-on?

Megrendelése leadásakor ki kell választania az Önhöz legközelebbi Pick Pack Pont-ot. A megrendelt csomagot a webáruház átadja munkatársainknak, majd annak Pick Pack Pont-ba érkezéséről értesítést küld Önnek. 10 munkanapon belül, az üzletek, illetve töltőállomások nyitva tartási idejében, az Önnek legalkalmasabb időpontban veheti át csomagját, melyet készpénzzel és bankkártyával egyaránt kifizethet. A személyes átvétel minél gyorsabb lebonyolítása érdekében kérjük, hogy lehetőség szerint nyomtassák ki az automatikus visszaigazoló e-mail értesítést, vagy jegyezzék fel a rendelés azonosító számát. Mostantól elfelejtheti a rohanást és a sok-sok órás várakozást a futárra!

Pontos nyitvatartási adatokat és a boltokra vonatkozó egyéb információkat a www.pickpackpont.hu/atveteli-pont oldalon talál.

Csomagját a www.pickpackpont.hu/csomagkereso oldalon követheti nyomon.

Hogyan kérhetem a Pick Pack átvételt?

A Pick Pack Pontos átvétel kiválasztása megrendeléskor a Kosár menüpont 3. lépésében, a Szállítási adatoknál történik. Először állítsa be a "Pick Pack Pont átvétel " opciót, majd válassz várost és végül az adott városban található Pick Pack Pontok listájából kell megjelölnöd egyet. (segítség: www.pickpackpont.hu/atveteli-pont)

Az átvétel minél gyorsabb lebonyolítása érdekében kérjük, hogy lehetőség szerint nyomtasd ki az automatikus visszaigazoló e-mail értesítést.

A Pick Pack Pontokon átvehető csomagok maximális mérete 50x50x50 cm, mert az Inmedio és Relay újságosstandjain nagyobb csomagokat nem tudnak tárolni!
Maximális súly: 20kg

A megrendelt árut a rendelést követő 2-5 munkanapon belül tudjuk országos csomagpontjainkba eljuttatni.

Bemutatkozó VIDEOT feltenni.:  http://partner.pickpackpont.hu/Video.aspx

    Személyes átvétel:

A megrendelt terméket a tiszaújvárosi üzletünkben személyesen is átveheti, így nem számítunk fel szállítási költséget. A megrendelt terméket 5 munkanapig tesszük félre, előzetes megbeszélés alapján ettől el tudunk térni. Átutalás esetén a terméket akkor tudjuk átadni, ha az összeg megérkezett (2-3 munkanap) a Harmónia Gyógyászat webáruház bankszámlájára. Személyes átvétel esetén, kérjük várja meg amíg a munkatársunk felveszi Önnel a kapcsolatot e-mailben a megrendeléskor megadott e-mail címen!

Ha kollégánk értesítette, hogy a terméke(ke)t átveheti, kérjük fáradjon be boltunkba (Cím: 3580 Tiszaújváros, Szent István út 23/B) Nyitva tartás

Üzletünkben készpénzzel, bankkártyával és egészségpénztári kártyával is fizethet!

6.1. Szállítási határidő

Általános szállítási határidő a megrendeléstől számítva 1-5 munkanap. Amennyiben a kívánt termék beszerzése meghaladja a 7 munkanapot, telefonon vagy e-mailben tájékoztatjuk Önt. Szükség esetén megrendelését módosíthatjuk, törölhetjük.

Házhozszállítási díjak Magyarországon belül bárhová

Ft                                                        Futárszolgálat                                   Pick Pack Pont

0-30.000 Ft                                               1290 Ft                                               990 Ft

30.001 Ft felett                                       INGYENES                                      INGYENES

Áraink csomagonként értendőek, egy csomagban több termék is lehet.

Pick Pack Ponton maximum 150.000 ft értékű és 20 kg tömegű csomag csomag vehető át.

FIGYELEM!

Ezúton szeretnénk tájékoztatni Önöket arról, hogy a 335/2012. (XII. 4.) Kormányrendelet 22. §, (5) pontja módosítása alapján 2014.04.09-dik napjától kezdődően alapvetően megváltoznak a csomagkiadás szabályai. Az átvevőnek a csomag átvételét bizonyító aláírás előtt be kell mutatnia a személyazonosságát igazoló hatósági igazolványát (személyi igazolvány, jogosítvány, útlevél) valamint ha a csomagot nem a címzett veszi át közölni kell az átvétel jogcímét is.
Meghatalmazott átvevő esetén a jogosultság szóbeli igazolása általában elegendő.
Az árushely csak akkor kérhet meghatalmazást ha az átvételi jogosultság jogcíme kétséges.
Az átvevő személyazonosságát igazoló hatósági igazolványt az árushely elkéri és annak adatait rögzíti.

7. Kellékszavatosság és a termékszavatosság

7.1 Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet a kellékszavatossági jogával?

Ön az FKI Nonprofit Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint– az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az FKI Nonprofit Kft. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

7.2 Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

8. Elállás

Az elállás feltételeit a távollévők között kötött szerződésről szóló 45/2014. (II. 26.) számú Kormányrendelet szabályozza. A törvény szerint az elállási jog a termék kézhezvételének napjától él! A Vásárló az áru átvételét követő 14 napon belül elállhat a vásárlástól. A Vásárló elállási jogát attól a naptól gyakorolhatja, amikor a terméket átvette függetlenül attól, hogy online, telefonon, e-mailben rendelte meg vagy futárszolgálattól vette át vagy személyesen. Amennyiben a Vásárló a 14. napon jelzi elállási szándékát, elállása akkor is érvényes. Az elállási jog indoklás nélkül gyakorolható! Elállás esetén a kifogásolt termék(ek) vételárát és szállítási díját cégünk haladéktalanul, de legkésőbb az elállást és az áru visszaszolgáltatását követő 14 napon belül visszatéríti.

Amennyiben élni kíván elállási jogával, az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán vagy elektronikus úton küldött levélként) az alábbi elérhetőségre: Tisza-Filoxis Kft., 3580 Tiszaújváros, Szent István u. 23/b., info@harmoniagyogyaszat.hu. Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási nyilatkozat-mintát is. A postai úton küldött értesítőt kérjük, hogy ajánlott küldeményként adja fel, mert a postára adás dátuma csak így igazolható. Ilyen esetben cégünk a postára adás időpontját veszi figyelembe. Az elállási nyilatkozatot elegendő 21 napon belül elküldeni.

A Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározott elállási és felmondási jogot a rendeletben foglaltakkal összhangban gyakorolta.

A Vásárló a megrendelt terméke(ke)t személyes, postai úton vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza cégünk postacímére. Ilyenkor a Vásárlót kizárólag a termék visszaküldésével kapcsolatosan felmerült költségek terhelik. A portósan (utánvéttel) küldött csomagokat cégünknek nem áll módjában átvenni. A Vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

A visszafizetés a Vásárló beleegyezése esetén banki átutalással történik. Amennyiben erre nem kapunk felhatalmazást, akkor a visszafizetés a Vásárló által igénybe vett fizetési móddal azonos módon történik. A fizetési mód alkalmazásából kifolyólag a Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméke(ke)t, vagy a Vásárló nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Az elállási jog nem gyakorolható az e rendelet 29. § 1. bekezdése alapján a következő termékek esetén:

    olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza
    ha nincs meg a termék összes tartozéka
    olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak.

Elállási jog gyakorlásának menete

Amennyiben élni szeretne elállási jogával annak jelzését megteheti a megadott elérhetőségeink valamelyikén írásban (levél, e-mail), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefontörténő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén feltétlenül ajánlott küldeményként adja fel jelzését, így tudja igazolni a postára adás dátumát. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttassa vissza a cégünk címére. Fontos, hogy a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Vásárlót terhelik, az utánvéttel küldött csomagokat cégünknek nem áll módjában átvenni!

Az alábbi linken megtalálja a teljes törvényi leírást:

https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a1400045.kor

9. Adatkezelés

A megrendeléskor megadott adatokat a harmoniagyogyaszat.hu kizárólag a megrendelés teljesítése, a rendelési feltételek későbbi bizonyítása, illetve feliratkozás esetén hírlevél küldése céljából tárolja. Adatait harmadik fél részére nem adjuk át, kivéve, ha a szerződés teljesítése érdekében alvállalkozó működik közre, pl. futárszolgálat. A szállítást végző partner cégek a cégünktől kapott adatokat semmilyen formában nem jogosultak harmadik fél részére továbbadni. Az adatokat kizárólag a csomag célba juttatására, sikertelen átvétel esetén a címzett értesítésére használják.

Hírlevelet kizárólag azoknak küldünk, akik feliratkoztak rá. Minden egyes kiküldött hírlevél tartalmaz leiratkozó linket is. Kizárólag a cégünkhöz és az általa működtetett Harmónia Gyógyászat Webáruházhoz kapcsolódó információkat továbbítjuk hírleveleinkben. Más cégek által szponzorált cikkeket, direkt marketing anyagokat semmilyen körülmények között nem küldünk Önnek.

 

A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerül(het)nek rögzítésre statisztikai célokból (IP cím, látogatás időtartama stb). Ezen adatokat cégünk kizárólag jogilag hitelesen indokolt és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére.  

Kijelentjük, hogy a Harmónia Gyógyászat Webáruházat működtető cég (Tisza-Filoxis Kft., 3580 Tiszaújváros, Szent István út 23/B., adószám:23573916-2-05) birtokolja az oldalakon látható információkat. Az harmoniagyogyaszat.hu oldalainak tartalmát és kialakítását nemzetközi és magyar törvények védik. Tilos a webáruház oldalairól származó információk, cikkek engedély nélküli árusítása, bármilyen formában történő megváltoztatása és ismételt megjelentetése! A megjelent anyaggal kapcsolatos minden további jogunkat fenntartjuk, és szükség esetén akár bírósági úton is érvényesítjük. Abban az esetben, ha valaki a Harmónia Gyógyászat Webáruház oldalait, vagy bármelyik oldalának bármely részét saját webhelyén keretes alkalmazásként (iFrame) - mintegy saját oldalainak részeként - akarja futtatni, akkor ki kell kérnie cégünk engedélyét. Minden olyan ránk mutató hivatkozás alkalmazása ellen fellépünk, amely árt a Harmónia Gyógyászat Webáruház hírnevének és érdekeinek.  

Adatainak kezelésekor az Adatvédelmi Törvénynek megfelelően járunk el. Ide vonatkozó törvényi hivatkozás: 2011. évi CXII. törvény Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról.

9.1 Jogorvoslati lehetőségek

A Harmónia Gyógyászat Webáruház Vásárlója tájékoztatást kérhet személyes adatai kezeléséről, valamint kérheti személyes adatainak helyesbítését, törlését ügyfélszolgálatunkhoz eljuttatott írásbeli kérelmével.

Az érintett kérelmére a Tisza-Filoxis Kft., mint adatkezelő, tájékoztatást ad az általa kezelt adatairól, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről (székhelyéről) és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, továbbá arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg az adatokat. Az adatkezelő a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb 30 napon belül írásban, közérthető formában adja meg a tájékoztatást. E tájékoztatás ingyenes.

A Tisza-Filoxis Kft. a személyes adatot törli, ha kezelése jogellenes, az érintett kéri, az adatkezelés célja megszűnt, vagy az adatok tárolásának törvényben meghatározott határideje lejárt, azt a bíróság vagy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elrendelte. A Tisza-Filoxis Kft. a helyesbítésről és a törlésről az érintettet, továbbá mindazokat értesíti, akiknek korábban az adatot adatkezelés céljára továbbították. Az értesítés mellőzhető, ha ez az adatkezelés céljára való tekintettel az érintett jogos érdekét nem sérti.

Az érintett tiltakozhat személyes adatának kezelése ellen, ha

- a személyes adatok kezelése (továbbítása) kizárólag az adatkezelő vagy az adatátvevő jogának vagy jogos érdekének érvényesítéséhez szükséges, kivéve, ha az adatkezelést törvény rendelte el;
- a személyes adat felhasználása vagy továbbítása közvetlen üzletszerzés, közvélemény-kutatás vagy tudományos kutatás céljára történik;
- a tiltakozás jogának gyakorlását egyébként törvény lehetővé teszi.

Cégünk - az adatkezelés egyidejű felfüggesztésével - a tiltakozást a kérelem benyújtásától számított legrövidebb időn belül, de legfeljebb 15 nap alatt megvizsgálja, és annak eredményéről a kérelmezőt írásban tájékoztatja. Amennyiben a tiltakozás indokolt, az adatkezelő az adatkezelést - beleértve a további adatfelvételt és adattovábbítást is - megszünteti, és az adatokat zárolja, valamint a tiltakozásról, illetőleg az annak alapján tett intézkedésekről értesíti mindazokat, akik részére a tiltakozással érintett személyes adatot korábban továbbította, és akik kötelesek intézkedni a tiltakozási jog érvényesítése érdekében.

Amennyiben az érintett az adatkezelőnek a meghozott döntésével nem ért egyet, az ellen - annak közlésétől számított 30 napon belül - bírósághoz fordulhat.

A Tisza-Filoxis Kft. az érintett adatát nem törölheti, ha az adatkezelést törvény rendelte el. Az adat azonban nem továbbítható az adatátvevő részére, ha az adatkezelő egyetértett a tiltakozással, illetőleg a bíróság a tiltakozás jogosságát megállapította.

Az érintett a jogainak megsértése esetén az adatkezelő ellen bírósághoz fordulhat. A bíróság az ügyben soron kívül jár el.

A Tisza-Filoxis Kft. az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy a technikai adatvédelem követelményeinek megszegésével másnak okozott kárt megtéríti. Az adatkezelő mentesül a felelősség alól, ha a kárt az adatkezelés körén kívül eső elháríthatatlan ok idézte elő.

Nem kell megtéríteni a kárt annyiban, amennyiben az a károsult szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartásából származott.

Jogorvoslati lehetőséggel, panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz lehet fordulni:

Név: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Székhely: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Telefon: +36 1 391-1400
Telefax: +36 1 391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu  

A szerződés nyelve magyar, így rá a magyar jogszabályok érvényesek!

Az adatokat 5 évig tároljuk. Adatait e-mailben vagy postán címünkre eljuttatott írásbeli kérés esetén töröljük.

10.Tárhelyszolgáltató adatok

Név: EZIT Kft.

Székhely: H-1132 – Budapest – Victor Hugo utca. 18-22.

Adószám: 23493474-2-41

Cégjegyzékszám: 01-09-968191

EU közösségi adószám: HU23493474

E-mail: info@ezit.hu

11. Panaszkezelés

Amennyiben a rendelése kapcsán valamilyen gondot észlel, akkor haladéktalanul vegye fel ügyfélszolgálatunkkal a kapcsolatot. A csomag átvételekor tapasztalt probléma esetén hívja ügyfélszolgálatunkat. Már átvett csomagok esetében kérjük, hogy e-mailben jelezze cégünk felé az alábbiakat: megrendelő neve, rendelési szám, panasz típusa és leírása.

Leggyakrabban előforduló esetek kezelése:

- Előre fizetett, de a csomagért átvételkor pénzt kérnek. Amennyiben átvette a csomagot, akkor írja meg ügyfélszolgálatunknak a bankszámla számát és a számla tulajdonosának a nevét. Pár napon belül visszautaljuk a pénzt.
- Kimaradtak termékek a csomagból. Írja le, hogy mi nem volt a csomagban. Kivizsgáljuk az esetet, és valós bejelentés esetén térítésmentesen kiküldjük a hiányzó terméket.
- Sérült terméket kapott. Készítsen fotót a termékről. Amennyiben a sérülés miatt a termék nem használható, akkor kicseréljük a terméket, és térítésmentesen újra kiszállítjuk.

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

1. a fogyasztó neve, lakcíme,

2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,

3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,

4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,

5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,

6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,

7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
 
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell

a. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,

b. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,

c. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,

d. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,

e. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését

f.  a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,

g. a testület döntésére irányuló indítványt,

h. a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331.
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

12. Online vitarendezési platform

Az Európai Parlament és a Tanács fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU rendelete (Rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot.
A Rendelet szerint az Európai Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók és az Európai Unióban letelepedett szolgáltatók közötti, online szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogviták, így az online megkötött szerződésekkel összefüggő pénzügyi fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezésére irányuló kommunikációt ezen a platformon keresztül kell a fogyasztóknak biztosítani.
Az online vitarendezési platform 2016. február 15-től elérhető a fogyasztók számára.
A Rendelet hatálya közvetlenül kiterjed a Magyarországon székhellyel rendelkező pénzügyi szolgáltatóra, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban pénzügyi fogyasztói jogvita merül fel. A fogyasztó a Rendelet szerint online vitarendezési platformon keresztül online kezdeményezheti a jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezését a közösen megválasztott vitarendezési fórumnál. Magyarországon a pénzügyi fogyasztói jogviták rendezésére a Pénzügyi Békéltető Testület jogosult.

Online vitarendezési platformra mutató elektronikus link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

Az ÁSZF pdf formátumban letölthető.